zondag 16 maart 2014

Liebster award :)

Inmiddels hebben jullie het vast al een aantal keren voorbij zien komen. Ik in ieder geval wel: de Liebster award. Ik ben maar liefst 2 keer genomineerd, zowel door Corline van Creations by Corline als door Heleen van Hhuis


De Liebster award is een virtuele award die door bloggers wordt 'uitgereikt' om de persoon achter de blog te leren kennen maar ook om deze persoon/blog even in de spotlight te zetten. Er worden 11 vragen gesteld, deze ga ik beantwoorden en daarna stel ik 11 vragen aan andere bloggers. 

Ik heb de vragen die Heleen en Corline aan mij stelden een beetje gemixt. De vragen die ik niet beantwoord stel ik aan de volgende bloggers (Dan krijgen jullie toch nog van iemand antwoord!). 

1. Waar kunnen we je 's nachts voor wakker maken?
Het is geen goed idee om mij 's nachts wakker te maken, maar als je het dan toch aandurft: een patatje speciaal :)

2. Wat is jouw favoriete boek?
Ik heb niet echt één favoriet boek, wel een aantal favoriete schrijvers. Net als op Scandinavische interieurs ben ik ook gek op Scandinavische schrijvers zoals Jo Nesbo, Jussi Adler Olsen, Stieg Larsson en Jens Lapidus. 

3. Waar wil je nog een keer naar toe?
Ik ben gek op reizen! Ik heb nog een heel aantal bestemmingen op mijn lijstje staan, waaronder een roadtrip in de VS, Vietnam, China, Zuid-Afrika en wat dichter bij: Kopenhagen, een rondreis door Scandinavië, Barcelona, Rome, Lissabon en Moskou (om maar wat te noemen). Oh ja, en naar een concert van Coldplay!

4. Wat heb je altijd bij je?
Mijn huissleutels. Behalve die ene keer dat ik in de regen voor het huis stond en geen sleutels had. Sindsdien neem ik ze altijd mee :)

5. Wat is jouw favoriete webshop?
Ik heb er meerdere. Het meest winkel ik bij At Home Living, maar daarnaast bezoek ik ook graag de webshops van Ippys Woondeco en By Zenz

6. Wat is je favoriete kleur?
Eigenlijk wit, maar dat is natuurlijk geen kleur. Ik vind rood en blauw ook heel erg mooi. 

7. Wat is jouw lievelingsplek in huis?
De woonkamer. Ik geniet ontzettend van het licht wat daar binnenkomt en kan er heerlijk relaxen. 

8. Winter, herfst, lente of zomer?
Allemaal! Ieder seizoen heeft zo z'n charme. Ik vind het ook heel fijn als een seizoen weer overgaat in een nieuw seizoen, heerlijk!

9. Waar word jij echt gelukkig van?
Het samenzijn met familie, een gezellige avond met vrienden, lekker uit eten met manlief, een high tea met vriendinnen, lekker zingen met de band, kortom: van mensen om mij heen. Ik word ook gelukkig van reizen, maar na een tijdje wil ik dan graag terug naar familie en vrienden. 

10. Wat hoop je nog zo snel mogelijk te bereiken?
Ik zou graag op korte termijn wat meer zekerheid wat betreft mijn werk. Op dit moment is het lastig om een vast contract te krijgen. 

11. Wat irriteert je stiekem enorm?
Mensen die rotzooi op straat gooien of in de berm of zo. Dan denk ik: hoeveel moeite is het om het even in een prullenbak te gooien? Ik heb er echt een hekel aan maar durf er niet wat van te zeggen. 

Ik zag al een heleboel nominaties voorbij komen voor andere bloggers die ik zelf ook had willen nomineren, maar jullie zijn er twee vergeten (gelukkig voor mij): Fieke en Manon van de blog &Because en Jorian van Eén en al vrolijkheid. Ik hoop dat jullie mee willen doen! Dit zijn de vragen:

1. Wat is jouw grootste droom?
2. Wat is jouw favoriete webshop?
3. Ben je een ochtend/middag/avond/nacht mens?
4. Op welke prestatie/gebeurtenis ben je het meest trots?
5. Wat is je fijnste herinnering?
6. Welke quote past het beste bij jou en waarom?
7. Hoe plan jij je dag het liefste in?
8. Wat doe je al heel lang, maar moet je toch eindelijk eens mee stoppen?
9. Welk (lievelings)gerecht maak jij vééél lekkerder dan de rest?
10. Waar hoop jij over 5 jaar te staan?
11. Welke blogs (naast jouw eigen) kun je ons aanraden?

Volgende keer weer gewoon een post over mijn huis hoor!

11 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je award, Clarieke. Ook is het leuk meer over je te lezen. Ik deel jouw ergernis over zwerfvuil, ik vind dat ook zo storend. Gooi het in je eigen achtertuin, denk ik dan. Maar meestal durf ik er ook niets over te zeggen.

    Ik kwam toevallig langs om te kijken of ik mij nu wel kon aanmelden, maar het lukt mij maar niet...er komt telkens een foutmelding :-( .

    Ik wens je een fijne week! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Clarieke!
    Leuk om te lezen (haha die sleutels, oeps!)
    Is je rug al ietsje beter?
    x Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd, Clarieke met deze award.
    Leuk om te lezen en je iets beter te leren kennen.
    Zwerfvuil heb ik ook een hekel aan en dat er dan gemeentewerkers moeten komen om al dat vuil op te prikken, dan heb ik plaatsvervangende schaamte.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd leuk om meer te weten te komen van iemand. Ik had de award ook gekregen maar afgeslagen omdat ik al een post had geplaatst met wat feitjes over mezelf. Rotzooi op straat vind ik ook te erg! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg! Erg leuk om meer over je te lezen.
    Moskou is een hele mooie stad! Ik duim mee voor een vast contract hoor! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je meedeed en de vragen hebt gehusseld, anders werd het wel heel veel! Hoe is het nu met je? Alweer wat beter of nog in de lappenmand?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd en ontzettend leuk om te lezen Clarieke..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na een hele lange tijd zie ik opeens weer awards voorbij komen in Blogland, leuk en al helemaal om zo wat meer over je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om je `beter te leren kennen`!
    Gefeliciteerd!
    Liefs Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen.
    Ik heb nu een beeld bij de naam.
    Erg leuk stukje.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te lezen Clarieke! En gefeliciteerd!
    Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen