woensdag 26 maart 2014

Boomstammetje

Boomstamtafeltjes: ik heb er al een heleboel voorbij zien komen. Ik vind ze ontzettend gaaf en zat al een hele tijd na te denken over een eigen exemplaar. Via manlief heb ik een stammetje op de kop weten te tikken. Hij heeft er wieltjes onder geschroefd en nu staat het boomstammetje in de huiskamer.


Hihi, er waren laatst mensen bij ons thuis die zich afvroegen wat die boom in vredesnaam bij ons in huis doet. Maar ik ben er blij mee :)


Hij staat er nu 'gewoon' met zijn eigen bast, puur natuur. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het liefst verf ik hem a la minute over met een witkwast, maar het stammetje moet eerst nog even goed drogen voordat het kan. Aan de andere kant vind ik de eigen bast ook robuust en stoer. Hopelijk ben ik er tegen de tijd dat de stam is opgedroogd wel uit! Wordt vast nog eens vervolgd...


(De houten kralenketting maakte ik trouwens zelf, het paardje is van Ippys Woondeco). 

19 opmerkingen:

  1. Als ik jou was, zou ik er niet met de kwast overheen gaan. Juist het originele hout maakt dit stammetje zo stoer. Een mooie aanwinst hoor.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk en ik zou hem zo laten hoe die nu is!
    Fijne avond!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht toevallig vandaag nog aan je boomstammetje! M'n broer is een gigantische boomschijf komen bezorgen, van 70cm doorsnede en 15cm dik, misschien als tafelblad nog eens leuk. Moet ook nog een tijdje drogen, dus de goede ideeën komen vast vanzelf :)

    Fijne avond! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is leuk! Niks meer aan doen, zo ruw laten is lekker stoer. Alleen even in de gaten houden dat er niets vanachter die bast eruitkruipt...
    Je kralenketting staat er ook leuk bij.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier thuis staan ook enkele exemplaren met eigen bast, lekker stoer!
    Ik zou 'm niet verven, dat zie je tegenwoordig al zo veel.

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel stoer! Zo laten, staat erg mooi bij je inrichting!!
    Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee...ook nog eens handig.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga manlief toch ook maar eens op boomstammenjacht sturen... zo leuk!!

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, Clarieke!
    Ik zou er taan doen. Dit is zo natuurlijk en stoer.
    Als je hem als bijzettafeltje gaat gebruiken moet je hoogstens opletten dat er geen kringen inkomen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar moet staan: ik zou er niets aan doen.

      Verwijderen
  10. Wat gaaf!! En die ketting ook! Heel herkenbaar, die mensen die dat niet snappen;) haha..gelukkig zijn er een hoop die het wel snappen! Liefs Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! ik hou persoonlijk ook wel van het puur natuur.. Prachtig plaatje zo en een mooie houten ketting heb je gemaakt ! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi!!!! Ik had zo'n stammetje gezien in een winkel in een combi van glans verf en matte verf. De bast was er af gehaald. Helemaal gaaf! Toch vind ik dat dan ook weer een soort van jammer, snap je? Als je nu eens alleen de bovenkant wit verft???? Zomaar een ideetje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héél leuk !!! Puur natuur ! Laten zo prachtig !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel erg leuk! Ik zou 'm voorlopig ook zo laten, heeft 'ie ook mooi de tijd om te drogen. Als je er daarna op uitgekeken bent lijkt het me ook mooi op de bast eraf te halen. Ben je het daarna weer zat dan pas gaan kwasten! Heb je van alle 'fases' plezier gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nee,nee,...niet verven!
    Net als de rest hier boven(wat ik lees) zal ik het ook puur natuur houden.
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love this tree trunk - great!

    Love,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen